luni, 21 martie 2011

Ca în fiecare martie, cu dor de Nichita

"Stau în jurul meu, în cercuri tot mai largi,
cerurile mov şi cerurile-albastre.
Unele sunt clare, altele sunt vagi...
Şi-mi mut pasul şi cu el se mută
cerurile mov şi cerurile-albastre,
care-mi muşcă faţa şi-apoi mi-o sărută..."
("Cântec de dimineaţă", din volumul "Dreptul la timp")

"Priveste-ti mainile si bucura-te, caci ele sunt absurde,
Si picioarele priveste-ti-le, seara, drept cum stai,
atarnand spre luna.
Poate ca sunt mult prea aproape ca sa ma vezi,
dar si aceasta e altceva decat nimic.
Ma voi face departare, ca sa-ti incap in ochi,
ori cuvant, cu sunete de marimea furnicii,
ca sa-ti incap in gura.
Pipaie-ti urechea si razi si mira-te ca poti pipai.
Pe mine insumi ma dor, in scurta trecere..."
("Enghidu" - din volumul "Dreptul la timp")

"Mă cutremură diferenţa dintre mine
şi firul ierbii,
dintre mine şi lei,
dintre mine şi insulele de lumină
ale stelelor.
Dintre mine mine şi numere,
bunăoară între mine şi 2, între mine şi 3..."
("Sunt un om viu", din volumul "O viziune a sentimentelor")

Niciun comentariu: