duminică, 30 iunie 2013

Despre ciuperci

Pentru ca mancam destul de rar carne si pentru compensatie ( dar si pentru gust ), consumam " o tona " de ciuperci, pasul logic ar fi ca in loc de gaini / porci si alte vietuitoare pe care le consuma omu' ca sursa de proteine, noi sa cultivam ciuperci. 

Asadar la initiativa lu' Teo de la Stanciova ( care facea o comanda pentru ea ) am cumparat si noi  cate o punga de miceliu de King Stropharia si de Pioppino. Am pregatit si insamantat locu' pe 28 Aprilie si pana in toamna nu ma asteptam la ceva. Dar datorita ploilor abundente din vara asta, dupa nici 2 luni am putut sa recoltam cam 2 kg. si ceva ( vreo 60 de bucati ) de ciuperci King Stropharia. Micile pioppino inca nu si-au facut aparitia.

De cateva zile tot le pregatim in fel si chip...calite in unt cu sare si piper si mancate pe o bucata de paine cu maia, fripte pe gratar, ciulama....oricum le-ai face sunt absolut delicioase, aroma este mult mai puternica decat a deja banalelor Pleurotus si Champignon gasite prin piete si magazine si se simte din plin gustul...de ciuperci.

Desi nu a fost o investitie mica ( de banii aia puteam cumpara vreo 15 kg. de Champignon )  daca timp de 2-3 ani fructifica in ritmul asta - de 2 ori pe an, eu ma declar multumit, mai ales daca o sa-si extinda miceliul si prin preajma locului unde au fost puse acum. Asa ca am hotarat sa le ajut un pic si am pus in niste cartoane inmuiate, capetele picioruselor ( unde se mai gaseau urme de miceliu ) + ceva miceliu din " patul " lor initial si sper ca in curand acesta sa se extinda in asa fel incat in cativa ani sa avem o productie bunicica.




6 comentarii:

Anonim spunea...

Interesant. De unde ati cumparat miceliu?

Anonim spunea...

hello!! sa inteleg ca le-ati pus direct in gradina??

Turtita Fermecata spunea...

Miceliu l-am cumparat de aici: http://www.mrcashop.org/mushroom_shop/stropharia-rugoso-annulata-king-stropharia-outdoor-spawnbag-p-731.html

Da, am pus miceliu in pamanat. Metoda o gasiti aici: http://www.mrcashop.org/mushroom_shop/index.php?content=pilzbeet

Se pare ca miceliu pus la " incubat " se raspandeste bine si sper ca experimentul sa aiba succes. Va tin la curent.

Simona B spunea...

Pioppino a fructificat? Ce gust au avut? Care v-au placut mai mult Stropharia sau Pioppino?

Ioana Tudor spunea...

Foarte frumos. Cineva cu initiativa. Acum exista surse de informare, exista deschidere pentru procurare miceliu, deci se poate. Felicitari stimate domn.
www.ciupercile.ro

Vlad spunea...

Neata,

Desi e putin tarziu, poate prinde bine ideea:
https://practicalselfreliance.com/companion-planting-strawberries-mushrooms/