duminică, 21 iulie 2013

Despre ciuperci - 2

La aproximativ 2 saptamani de la precedenta postare, am avut surpriza sa constat ca ciupercile au inceput sa fructifice din nou. Se vede ca au iesit din miceliul care s-a dezvoltat in locurile in care am ingropat capetele picioruselor ciupercilor scoase prima oara. Acum am scos ~ 700 gr. ...suficient ca sa ma declar multumit. Se vede clar ca miceliul se extinde si acum " impanzeste " aproape dublul suprafetei insamantate prima oara, asa ca eu consider experimentul reusit. Bineinteles ca am pus din nou in pamant capetele picioruselor ciupercilor asa ca ma astept sa mai culeg ceva in curand. De data asta ud suprafata insamantata in fiecare dimineata, sa vedem daca are vreun efect.








6 comentarii:

Anonim spunea...

daca nu-i cu suparare in ce zona locuiti??

Turtita Fermecata spunea...

Langa Retetat...Tara Hategului !

Anonim spunea...

Deci o zona mai de munte....am intrebat pentru m-ar cam interesa si pe mine ciupercile astea.Eu sant de la Fagaras unde se intampla ierni geroase destul de des.NU MA PRICEP!!dar mi-ar place sa ma ocup de asa ceva in gradi'Dar acum vara au trebuit stropite de muste ,viermi sau alte ganganii,sau se comporta ca cele de padure??Ca eu nu prea sant de acord cu stropelile...

Turtita Fermecata spunea...

Doamne fereste...ce stropeli ? Doar apa chioara de rau , nimic altceva ! Eu nu stropesc in gradina, darmite pe ciuperci !

Anonim spunea...

pai ,stiu ca la cele crescute in interior[beciuri] se face o dezinfectare,doua,contra mustelor,si altor daunatori,...Nu ca imi doresc de lucru in plus,...ba tocmai ca asta mi-ar place sa creasca singure si sanatoase
Mie imi plac la nebunie ciupercile,cu conditia sa aiba stampila,...de cele de padure mi-e teama,-adica vreau sa mor de moartea mea ,nu cu ajutoare.De aceea mi-ar placea sa mi le cultiv eu.
Acu',...daca ati vrea sa-mi spuneti si de unde-ati procurat miceliu....si pretul...as zice SARU'MANA!!

iulian spunea...

Intr-unul din raspunsurile la primul post cu ciuperci, aveti informatiile cerute !