vineri, 16 decembrie 2011

Despre serbari scolare

Dimineata, "taxi-ul" meu (a se citi "masina de paine"!) a intarziat, ca de obicei, si am avut timp sa ma invart si sa stau putin la taclale cu vecina mea Lili, profa, ca si mine. Apoi am comprimat orele si din patru am scos doua (una la Ponor si una la Ohaba-Ponor), ca sa pot ajunge la serbarea elevilor mei din Rusor. 
Azi a inceput sezonul serbarilor la sate si se va incheia joia viitoare, cu serbarea copiilor mei, la scoala mare din comuna Pui. Am facut un tur de forta sa ajung la 3 sate intr-o zi, dar a meritat drumul. Asa, am avut ocazia sa duc, pe neasteptate, o cireada de vaci pe drumul bun, mi-am facut portia de aproape o ora de mers pe jos in ritm alert (si pe bucati) si am mai repetat ceva cantece englezesti pentru Mos Craciun.


Anul asta am fost invitata la serbarile de Mos la cateva din cele 9 sate - Galati, Serel, Rusor, Ohaba-Ponor - si incerc sa ajung la toate, daca se poate... daca fac rost de masina (in unele cazuri!).  Adevaul este ca imi plac serbarile scolare. Azi, de exemplu, am ascultat la Rusor niste colinde romanesti de pe aici (Viflaime, Colindita), plus colindul Ardealului, rostit cu patos (si accent) local de invatatoare si copii: "Tu, Ardeal, tu, Ardeal/ Iti suntem osteni,/ Templu sfant, templu sfant/ Muntii Apuseni..." Bineinteles ca au fost si cateva cantece in engleza (repetate indelung la ore!): "Jingle Bells" si "We wish you a Merry Christmas" spuse cu entuziasm si cateva poticneli, dar nu s-a bagat de seama printre parinti. 
Imi plac sarbatorile Craciunului si abia astept vacanta. Pe aici, in Ajun, vine o ceata de copii pe la porti si toti sunt rasplatiti cu dulciuri. Li se spune "Pitzarai". Practic, ei dau startul la colindat. Intre noi fie vorba, am fost indemnata si eu sa-mi colind vecinii si prietenii de pe aici, prilej de mancare, bautura si voie buna. Asadar, pazea!

Niciun comentariu: