sâmbătă, 3 decembrie 2011

Bomboane "Rafaello" de casa

Prajitura de care vreau sa va scriu mai jos a fost facuta de doua ori pe saptamana asta. Prima data, am facut-o in cinstea zilei de 1 decembrie, ziua nationala. A doua oara, vazand ce succes a avut - atat la oameni, cat si la caini (da, da, Tzutzi, ar depune marturie, daca ar putea vorbi limba oamenilor!), mi-am suflecat manecile (vorba vine!) si am repetat operatiunea, in aplauzele tuturor. Exceptand cainii (pe care i-am legat!). 
Am primit reteta de la vecina mea Lili, asta primavara, dar abia de curand am re-descoperit-o. Un avantaj al bomboanelor "Rafaello" de casa este absenta oualelor dintre ingrediente - ceea ce este mare lucru, pe frigul asta, cand gainile fac pauza la ouat, iar porcii ne intra treptat-treptat in casa si in frigider (am primit de curand pomana porcului de la niste vecini!)

Ingrediente:
1/2 litru lapte
200 g zahar
3 linguri de gris
3 linguri de faina
nuca de cocos:  6 linguri + 100 g  + vreo 50 g la sfarsit
miez de nuca de la vreo 5 nuci
3 plicuri de zahar vanilat (dar eu am pus o lingura de zahar pudra vanilat, ca asta am avut)

Cum se face:
- se fierbe laptele cu zaharul
- se adauga gris, se amesteca, se umfla si
- se adauga faina, se amesteca, 
- se lasa putin sa fiarba la foc mic (in timp ce se amesteca )
- se adauga cele 6 linguri de nuca de cocos, se amesteca, se mai lasa putin la foc (mic)
- se ia de pe foc si se lasa  vreo 10 minute la racit
- se adauga zahar vanilat, dar cred ca merg si alte esente, dupa gust
- se adauga cele 100 g de nuca de cocos (dar o sa adaug nuca rasa obisnuita, data viitoare, sa vad cum e)
- se amesteca bine, pentru omogenizare
- se lasa la racit (sa nu friga la degete!)
- se ia compozitia - care trebuie sa fie tare, ca o mamaliga - si cu mainile umede se fac bomboane
- se pune miez de nuca mic/mijlociu in mijlocul bomboanelor 
- bomboanele se dau prin nuca de cocos (intr-un bol mic)
Ies cam 20 de bomboane. Se termina repede, asa ca faceti-le poze inainte sa le serviti, ca ramaneti ca mine, fara fotografii. Pofta buna!

Niciun comentariu: